blog

Ολυμπιακοί Aγώνες σε Κόμικς, μια μαγευτική εικόνα.

Νάσος Βακάλης ο σχεδιαστής από το κόμικς για τους Ολυμπιακούς αγώνες

Σενάριο: Τάσος Αποστολίδης

Εικονογράφηση: Νάσος Βακάλης

Στον κόσμο των κόμικς, όπου η φαντασία δεν γνωρίζει όρια, υπάρχει ένα εξαιρετικό έργο που ξεπερνά τα όρια και αιχμαλωτίζει την ουσία μιας ιστορικής εποχής «Ολυμπιακοί Αγώνες», που ζωντανεύουν από τον ταλαντούχο Έλληνα καλλιτέχνη, Νάσο Βακάλη. Αυτή η μοναδική προσπάθεια μας ταξιδεύει οπτικά, εξερευνώντας τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες μέσα από τον κόσμο των κόμικς.

Νάσος Βακάλης: Ο Επικεφαλής πίσω από τα Κόμικς

Ο Νάσος Βακάλης, Κερκυραϊκής καταγωγής, έχει βραβευτεί με ΕΜΜΥ (τα αντίστοιχα των Oscar αμερικανικά βραβεία για τις τηλεοπτικές παραγωγές) για την ταινία Off-Mikes το 2005, και είναι δημιουργός ταινιών animation.

Νάσος Βακάλης ο σχεδιαστής από το κόμικς για τους Ολυμπιακούς αγώνες

Η μακρά συνεργασία του με την εταιρεία Dreamworks των Spielberg-Katzenberg έχει αποκρυσταλλωθεί σε ταινίες animation που όλοι γνωρίζουμε, όπως το Spirit: Stallion of the Cimmaron, Kung Fu Panda, Puss in Boots, Magadascar 3, και Turbo, ενώ έχει προηγηθεί η συνεργασία του με την Warner Bros (Quest for Camelot). Το 2016 γνώρισε τεράστια αναγνώριση κερδίζοντας 71 βραβεία για το συγκλονιστικό animation που πραγματεύεται την ελληνική κρίση, Dinner for few.

Αποφάσισε να συνεργαστεί με τις εκδόσεις μας για την δημιουργία του comic των Ολυμπιακών Αγώνων καθώς από τότε και μέχρι τώρα, δεν έχει υπάρξει κάτι παρόμοιο…

Πλέον ζει μόνιμα στο Λος Άντζελες και είναι από τους καλύτερους και πιο διάσημους 3D animators στον κόσμο.

Η Συναρπαστική Πορεία για τη Δημιουργία του Κόμικ

 

«Ένας Έλληνας εκδότης, ο Λευτέρης Ντουρανίδης με προσέγγισε με σκοπό να εικονογραφήσω ένα σενάριο γραμμένο από τον Τάσο Αποστολίδη σε σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα. Ο Λευτέρης έτρεφε ενθουσιασμό για τα κινούμενα σχέδια και μεγάλο σεβασμό για τη δουλειά των Dreamworks studios στο Λος Άντζελες, όπου είχα ξοδέψει αρκετά χρόνια δουλεύοντας πάνω σε βιβλικές ιστορίες, ιστορίες της άγριας Δύσης και σε άλλα θέματα. Αναπολώντας αυτήν την εμπειρία αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε με παρόμοιο τρόπο το ύφος του σχεδιασμού των χαρακτήρων και των σκηνικών του κόμικ σε σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαίας Ελλάδας. Κάτι που ωστόσο δεν ήταν και τόσο εύκολο έργο…
Ολυμπιακοί αγώνες σε κόμικςΟλυμπιακοί αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα
Αντλώντας από την εμπειρία μου σε σχέση με την παραγωγή κινουμένων σχεδίων και την ιστορική ακρίβεια που χρειάζεται ακόμα και σε λιγότερο απαιτητικά αντικείμενα από αυτό, ήξερα ότι για να σχεδιαστεί καθεμία σελίδα του κόμικ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί πολλή δουλειά για τη λεπτομερή εξέταση αυτής της περιόδου των αυθεντικών τοποθεσιών όπως επίσης και των ανθρώπων και του τρόπου ζωής τους. Έτσι, ταξίδεψα στην αρχαία Ολυμπία και στο τοπικό μουσείο. Με τη βοήθεια της συζύγου μου, Κατερίνας, η οποία είναι Ελληνίδα αρχαιολόγος, τράβηξα εκατοντάδες φωτογραφίες και έκανα ανασκόπηση σε πολυάριθμες αναπαραστάσεις, ιστορίες και σημειώσεις από άλλους καλλιτέχνες, συγγραφείς και φιλολόγους.
Αγωνίσματα στην Ολυμπία
Ολυμπιακοί αγώνες σε κόμικς στα Ελληνικά

Η Γέννηση των Χαρακτήρων

Αρχικά, σχεδίασα τους βασικούς χαρακτήρες και έκανα μια πρώτη σελίδα ως δείγμα. Θυμάμαι ότι βρήκε ότι ο Καλλίας, ένας από τους βασικούς χαρακτήρες του κόμικ, φαινόταν υπερβολικά νεαρός. Αφού τον προσάρμοσα σε μια ηλικία πιο εφηβική, συνέχισα να επεξεργάζομαι τους υπόλοιπους κύριους χαρακτήρες του κόμικ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα, όπως επίσης και έναν αριθμό από δευτερεύοντες χαρακτήρες των οποίων τα πρόσωπα και η φιγούρα χρησιμοποιήθηκε σε όποια σημεία του κόμικ χρειαζόταν.
Μαζί με τους χαρακτήρες χρησιμοποίησα ένα 3D λογισμικό, για να φτιάξω τα πιο σημαντικά κτήρια ως μοντέλα 3D και χρησιμοποίησα τις γωνίες τους, ώστε να τα αποτυπώσω για τις συνθέσεις μου. Ταυτόχρονα άρχισα να δουλεύω μαζί με το σεναριογράφο, για να προσαρμόσουμε το σενάριο του κόμικ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα στις ανάγκες μιας οπτικής αφήγησης. Έγιναν ορισμένες μικρές προσαρμογές στην ιστορία και ήμουν έτοιμος να αρχίσω να σχεδιάζω τις σελίδες μου. Κάθε σελίδα ήταν χωρισμένη σε δυο τμήματα και σχεδιαζόταν στο χαρτί με μαλακό μολύβι, μια τεχνική για το σχεδιασμό κειμένων διαφημίσεων και κόμικ.
Olympic game in comic stripes
Σχέδιο του δημιουργού για το κόμικς των Ολυμπιακών αγώνωνΟλυμπιακοί αγώνες σκίτσο από το κόμικς

Οι Λεπτομέρειες κάνουν τη Διαφορά

Εκτός από τις κανονικές σελίδες στο κόμικ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν επίσης και κάποιες που αποτελούνταν από μια μόνο εικόνα που απλωνόταν σε μια ή σε δυο σελίδες. Διάλεξα να προσθέσω αυτές τις εικόνες, ώστε ο συγχρονισμός των γεγονότων στα πλαίσια να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ο αναγνώστης να μπορεί να σταματάει και να απολαμβάνει κάτι πιο σύνθετο με πρόσθετες λεπτομέρειες λόγω του μεγέθους του.

Η ομάδα στη Θεσσαλονίκη έκανε κάποιες δοκιμές στο χρώμα κάποιων χαρακτήρων και αναζήτησε πιθανές μεθόδους για τον αποτελεσματικό χρωματισμό των εικόνων ψηφιακά. Καταλήξαμε να κάνουμε όλη τη δουλειά στο χρώμα στο Photoshop με στρώσεις και ο επικεφαλής καλλιτέχνης ήταν πολύ καλός στο να προσθέτει όχι μόνο το χρώμα αλλά και τους τονισμούς στους μύες των αθλητών, τις σκιές και οτιδήποτε άλλο ήταν απαραίτητο αλλά δεν είχε σχεδιαστεί από μένα με το μολύβι. Ταυτόχρονα λάμβαναν από μένα τα χρωματικά δείγματα για τις τοποθεσίες και το φωτισμό καθώς πολλές σκηνές χρειάζονταν κάποιον ιδιαίτερο χρωματικό τονισμό ή μεταχείριση.

Συμπεριλαμβανομένης και της έρευνάς μου και του 3D σχεδιασμού κατάφερα να τελειώσω και τις 82 σελίδες του κόμικ σε περίπου εκατό μέρες από τη στιγμή που δέχτηκα τη δουλειά. Γύρω στον ένα με δύο μήνες αργότερα ολοκλήρωσε τη δουλειά της και η ομάδα που επεξεργαζόταν το χρώμα και το τελικό προϊόν ήταν έτοιμο πια να φτάσει στα διάφορα βιβλιοπωλεία και τους πάγκους».

 

Απόσπασμα από το κόμικς των ολυμπιακών αγώνων